Wednesday, August 22, 2007

Bila Produk Negara Diaibkan...

Ini kisah produk malaysia dibawah jenama PROTON, sebuah rancangan permotoran dari Britain telah mengulas mengenai model SAVVY, ternyata ulasannya dibuat secara komikal dan sindiran seolah produk kebanggaan negara itu hanyalah sebuah produk picisan.



namun dari sudut yang lain, bukan kereta Malaysia sahaja yang ditertawa, malah banyak lagi model yang lebih "gergasi" disendakan oleh pengendali rancangan ini.

2 comments:

McBudu said...

Memang sakit hati, tapi cara untuk mengajar mat saleh ni bukan dengan cara konvensional. Kita kena ajar mereka ni dengan buat mereka nampak bodoh. Dulu Toyota pun kena lagi teruk dari Proton. Tapi Jepun ni buat dek je, sebaliknya meneruskan R&D dengan menaikkan mutu kereta. Sampai satu masa semua orang segan dengan Toyota. hari ni sapa pun tak berani condem Toyota. Toyota sekarang best selling car in the world! Team F1 Toyota juga disegani oleh semua peserta.

Proton pun boleh jadi Toyota jika ada keazaman dan jatidiri. Tapi nampak akhir2 ini banyak orang yang tak mahu proton maju..!

Harith Faruqi Sidek said...

Mcbudu...nasib proton ni sebenarnya menjadi tandatanya?..misteri? dulu ada CEO yang berkarisma yang bukan saja tahu selok belok perniagaan, malah mahir juga selok belok dunia permotoran (kerana beliau sendiri merupakan pelumba rally negara sewaktu zaman belianya) akhirnya dibuang....persaingnya Perodua yang suatu ketika dahulu jauh dibelakang kini seolah merupakan "Projek Nombor Satu Negara"...apa yang ada pada Perodua yang tidak terdapat dalam Kem Proton?....misteri?