Wednesday, July 15, 2009

Pameran Sempena Pelancaran Buku Memoir Dato' Johari Salleh

Setelah bertungkus lumus selama 4 hari dengan waktu tidur purata 3 jam sehari...akhirnya pameran "mengejut" ini berjaya juga dilaksanakan. Terima kasih khusus buat "orang kuat" aku di bahagian Arkib, Galeri dan Khas...Saudara Rudi, Zul dan Man kerana sanggup sama-sama mengorbankan cuti hari minggu untuk sama-sama mengerah keringat demi menjayakan pameran ini.

Walau diberi maklum dalam tempoh yang singkat, tidak tergamak mahu ditolak kerana memikirkan citra jabatan dan sudah menjadi amalan dan tabiat jabatan untuk melaksanakan apa jua tugasan yang diberikan.

Pameran yang dijadualkan berlangsung selama seminggu ini diadakan di Foyer Bangunan Canselori, memang lega rasanya lepas melihat pameran ini berjaya didirikan biarpun ada satu dua perkara yang agak ralat sedikit kerana ianya diluar bidang kuasa. Sebaik pulang kerumah badan terus rasa tak berapa sedap...mungkin kerana "Full Throttle" selama 4 hari agaknya, lalu baru kusedari yang badan yang telah melewati 30 an ini tidak lagi setangkas dulu, kalau pemain bolasepak tu dah berkira-kira untuk bersara dah la.

Dalam acara ini dapat berkesempatan juga bertemu ramah dengan beberapa bintang lama seperti Dato' Andre Goh yang sangat mesra, Tan Sri Jins Shamsuddin, Dato' Yusni Hamid serta selainnya yang hanya sekadar bertegur sapa. Seronok berbual dengan mereka kerana banyak imbauan lalu dan pengalaman yang menarik dikongsi sama, yang jelas mereka ini bergelar bintang bukan dengan jalan mudah...lalu selayaknya mereka bergelar biduan dan biduanita.

Bekerja dengan Dato' Jo amat senang sekali, biarpun berkedudukan, beliau tidak kekok dan canggung untuk bertukar pandangan dan menerima pendapat. Akhir sekali tahniah buat Dato' atas "kelahiran" naskah yang wajar menjadi rujukan dan renungan generasi muda yang mahu bergelar "Anak Seni".


Nassier Wahab "mengiramakan" majlis dengan baik sekali.


Datuk Raja Baharin Shah dan Pak Yusnor Ef turut berada di Lokasi.


Dato' Johari, Tun Ahmad Sarji, Tan Sri Jins dan "Tauke" MPH.


Pak Yusnor melayan seorang anak muda...kalau tak silap anak muda ini juga seorang penyanyi.

'
Datuk Yusni Hamid juga hadir sama.


Lengang....suasana bila semua pengunjung sudah berangkat pulang.

4 comments:

sarahjiha said...

Pasti foyer ini merindukan sentuhan Pak Yob tak lama lagi...tapi kita tunggu dan tengok dulu hasil sentuhan "Mak Mah".. jeng..jeng..

Pak Yob said...

sarajiha: Pameran Mak Mah pasti akan lebih subur dan menarik kerana menggunakan baja berkualiti gred A.

As@Aza :) said...

tahniah pak yob...atas segala hasil usahamu... :)

memang betul...foyer canselori akan merindui pak yob... ;)

weei...mula-mula aku blur jugak...saper "Mak Mah" tu???...setelah dipikir-pikir & diamati...baruku taaaauu...macam-macamlah sarahjiha ni taaauuu...hehehehe

Pak Yob said...

aza: alahai puan aza...takkan Ruminah Sidek pulak..