Thursday, July 26, 2007

Anak-anakku.....ira & yad.



memandangimu saat tertidur
tak pernah aku sekhawatir ini dalam hidup

sungguh, usia anak-anak sudah kau lewatkan
betapa lekas waktu mematangkanmu menjadi dewasa
membuat aku dan ibumu begitu renta
dan usia perkawinan kami menjadi sangat sederhana

aku dan ibumu silih berganti mengawasi tidurmu
kulitmu putih, matamu jernih
dengan senyum seindah pagi, kami tahu kau bermimpi
segala yang menyegarkan mantul di wajahmu

tak pernah aku sekhawatir seperti saat ini
maka kuterjemahkan cintaku kepadamu
dengan lembut kutepuk nyamuk pada kulitmu
dengan hati-hati menyelimutimu

aku cinta padamu, nak, seperti juga cinta
pada ibumu


Ziyad Faruqi & Zaheera Safiyya

6 comments:

McBudu said...

Cepatnya besar depa ni, ko bagi nasi beras siam ka? he he, sajak untuk anak ke untuk maknyer tu...!

Sharrul Rizal Hashim said...

Amboi, dah pandai berpuisi la pulak. Hang tak pernah jumpa ET ka?Aku ada la contact baru2 ni, ni no HP baru dia (012-6252588)

Pak Yob said...

mcbudu :
2 in one...takde maknya maka takde le anaknya..kira win-win situation la ni..

Atan :
aku tak penah jumpa makhluk asing tu, abang aji dengan Lan lecture adala...tu puisi ciplak je tu..puisi dari seberang...

AnggeriQ said...

cuteeenyaaa.. nih ngikut maknya ker ngikut abahnya?

pak yob.. kiter rasa nak geget ler hik hik

Pak Yob said...

diorang ni macam-macam adaaa....kira cam makan nasi kandar la...segala kari nagan gulai bercampur.

nak geget ye...ziyad tu kaki gigit tu...

indica said...

lama tak jumpa, sedar2 piah dah nak sama besar dgn ziyad ..