Saturday, December 20, 2008

facebook mania


Kebelakangan ini Pak Yob agak asyik dengan "Facebook", terima kasih juga pada saudara Azlan yang memperkenalkan medium ini. Facebook ini dah lama Pak Yob dengar, tapi tak pernah tergerak hati nak jengah operasinya, ada juga kawan-kawan yang bertanya, ada tak facebook? lazimnya jawapan Pak Yob ialah "aku dah terlalu tua untuk itu....." (Pak Yob ingat facebook ni untuk budak-budak remaja je, macam friendster), kini barulah PAk Yob tahu, kenapa dahi mereka yang bertanya dahulu berkerut bila Pak Yob balas dengan jawapan itu.

Rupanya facebook ini umpama blog juga..cuma tak sesuai nak menceceh panjang, ringkas dan akan lebih bermakna dan menarik jika "meriah" dengan foto peribadi. Hampir dua minggu rasanya Pak Yob dah buka akaun Facebook ini, ramai juga teman-teman lama sewaktu di UiTM dulu bersua kembali, walaupun di alam maya. Setakat entri ini ditulis, 22 orang sahabat lama telah mendaftar, namun yang aktif masih kecil jumlahnya. Alangkah baiknya jika maklumat ini sampai kepada semua sahabat UiTM, Pak Yob masih menantikan kemunculan Abang Aji, Piyan E.T, Gombal, Bob Jeon, Zubir, Kutty, Romi , Si Mac, Mat Lem, Ad Ulo, Raksaksa Bela, Rosman, Zaki dan ramai lagi. Buat sahabat yang telah mendaftar, terima kasih atas komitmen sebagai tanda sayang anda pada persahabatan kita.

Buat teman-teman facebook, terima kasih akuan terima anda, semoga persahabatan kita akan kekal abadi. Sekali lagi Pak Yob berikan kredit pada saudara Azlan Hamzah atau lebih dikenali sebagai Lan Lecturer dikalangan kami batch LS20 Dis96, anda telah menyumbang sesuatu yang besar dan bermakna dalam menyatukan kembali ukhuwwah antara kita semua.

No comments: